Josef Rakoncaj pochází ze Dvora Králové, kde se narodil 6. 4. 1951. Od mládí se věnoval horolezectví a tento koníček mu přinesl řadu úspěchů, mimo jiné např. světové prvenství ve dvojím výstupu na druhou nejvyšší horu světa, K2 (1983 a 1986). Z dalších osmitisícovek zdolal Broad Peak (1986), Annapurnu (1988), Manaslu (1989), Cho Oyu (1990), Shisha Pangmu (1990) a Nanga Parbat (1992).
lyžař - horolezec
I v době jeho největší sportovní aktivity stejně jako dnes potřebovali horolezci kvalitní oblečení a vybavení, které by jim pomohlo překonat náročné přírodní podmínky. Tehdejší tuzemská nabídka však byla dosti omezená, k té zahraničí bylo velmi obtížné se dostat, a tak si začal Josef Rakoncaj zvaný také Rak nebo Rákoska oblečení potřebné kvality a vlastností zhotovovat sám. Z vlastní zkušenosti věděl, jaké úpravy střihu, detaily na oblečení nebo i nové materiály mohou vylepšit podmínky pro snazší a také bezpečnější pohyb v obtížném horském terénu. Brzy se ukázalo, že o jeho výrobky mají zájem také kolegové, a tak se v roce 1974 zrodila malá firma Rakoncaj, která si na oficiální působení vzhledem k politickým poměrům musela počkat až do roku 1990, kdy značka dostala název Sir Joseph a společnost byla zapsána jako SIR JOSEPH s.r.o. se sídlem v Turnově. Hlavním cílem společnosti, jejíž celou nabídku produktů lze nalézt na firemních webových stránkách, je produkce vysoce kvalitního, funkčního oblečení a vybavení, které je určeno jak horolezcům, tak např. turistům a vyznavačům trekkingu. Mezi vyhledávané produkty firmy patří zejména spací pytle a oblečení z prachového husího peří, zejména kalhoty, vesty a bundy. Ukázalo se totiž, že vlastnosti přírodního peří nelze plně nahradit žádným umělými materiály, a tak pečlivě vybrané prachové husí peří zůstává jedinečným atributem nejkvalitnějšího outdoorového vybavení. Důraz na přírodní produkty se odrazil také v poslední kolekci, při níž se v řadě Tirol Wool využívá ovčí vlna, která je ideálním izolačním materiálem.
stany na horské louce
Značka slaví úspěch nejen v České republice, ale také v zahraničí, v Norsku, Francii, Rakousku, Německu, ale také například v Rusku a v Grónsku.
Zakladatel se na chodu společnosti stále podílí a zaměřen je především na vývoj nových postupů, využívání dalších materiálů, apod.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup